Επιδόσεις & Ασφάλεια

Κινητήρες

     Οι κινητήρες του Mazda MX5, προερχόμενοι από τους ήδη επιτυχημένους και αξιόπιστους κινητήρες της οικογένειας MZR της Mazda, τροποποιήθηκαν σε πολλούς τομείς για να ταιριάζουν στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πρώτα-πρώτα, εφαρμόστηκε η περίφημη «Gram Strategy» (Στρατηγική Γραμμαρίου) της Mazda: καθετί που μπαίνει πάνω στο αυτοκίνητο, πρέπει να είναι τόσο σημαντικό και απαραίτητο, που να δικαιολογεί το παραμικρό γραμμάριο βάρους που προσθέτει σε αυτό. Αλλιώς, δεν το χρειαζόμαστε! Έτσι, οι κινητήρες του Mazda MX5 έγιναν ελαφρύτεροι και, παράλληλα, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογικές λύσεις, έγιναν πιο δυνατοί, με μεγαλύτερη ροπή, ομαλή λειτουργία, μικρή κατανάλωση και ιδιαίτερα ζωηροί, για να ταιριάζουν με τη ζωντάνια του Mazda MX5. Με ιπποδυνάμεις από 126 ίππους για τον κινητήρα 1,8 lt, και 160 ίππους για τον κινητήρα 2,0 lt, το Mazda MX5 γίνεται ένα απολαυστικό παιχνίδι. Τόσο απολαυστικό, που ποτέ κανείς δεν θα αναζητήσει κάτι παραπάνω από αυτή την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και στον έλεγχο.

Κιβώτιο

     Ένας από τους παράγοντες που βοήθησαν το Mazda ΜΧ5 στη δημιουργία αυτού του θρύλου, ήταν το άμεσο και αξιόπιστο κιβώτιο που ταίριαζε ιδανικά με τους κινητήρες. Ως κάτι παραπάνω από άξιος συνεχιστής αυτού του θρύλου, το νέο Mazda ΜΧ5 διατίθεται με δύο ειδών κιβώτια, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα. Ένα εξελιγμένο 5τάχυτο για τους κινητήρες 1,8 lt και 2,0 lt, και ένα εντελώς νέο 6τάχυτο, σαν επιλογή για τον κινητήρα 2,0 lt. Τα χαρακτηριστικά τους είναι η αμεσότητα και η ευκολία εμπλοκής, ακόμα και σε υψηλό εύρος στροφών, με στόχο την απόλυτη οδηγική απόλαυση και την αξιοπιστία, ακόμα και σε ακραίες συνθήκες χειρισμού τους.

Σύστημα φρένων

     Το σύστημα φρένων έχει κατασκευαστεί σύμφωνα με τα κορυφαία επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει η Mazda. Με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και απλούς πίσω και, παράλληλα, με την ειδική εξέλιξη του συστήματος, επιτυγχάνεται αμεσότητα, απόδοση και γραμμικότητα. Το φρενάρισμα με το Mazda ΜΧ5 εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό, που δείχνει εμπιστοσύνη ακόμα και σε ακραίες περιπτώσεις. Τα συστήματα αντιμπλοκαρίσματος τροχών ABS, ηλεκτρονικής κατανομής δύναμης πέδησης EBD, δυναμικού ελέγχου ευστάθειας DSC και περιορισμένης ολίσθησης TCS, προστίθενται στο ήδη καλό και στιβαρό σύστημα φρένων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εμπνέει σιγουριά στο φρενάρισμα και απόλυτο έλεγχο στις κινήσεις του.

Πλαίσιο και Παθητική ασφάλεια

     Με γνώμονα την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση και τη συγκράτηση του βάρους στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο Mazda MX5, οι μηχανικοί της Mazda εφάρμοσαν τη «Gram Strategy» και στην εξέλιξη του πλαισίου, το οποίο είναι κατά 47% πιο άκαμπτο και πιο ασφαλές στις συγκρούσεις. Στην επίτευξη αυτού του στόχου, βοήθησε η εκτεταμένη χρήση υλικών υψηλής ανθεκτικότητας και οι νέες μέθοδοι κατασκευής και συγκόλλησης των διαφόρων τμημάτων. Με τόσο ανθεκτικό πλαίσιο, με αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς, το Mazda MX5 γίνεται ένα από τα ασφαλέστερα roadster της κατηγορίας του στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

Ανάρτηση

    Με διπλά ψαλίδια μπροστά και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η συμπεριφορά της ανάρτησης του Mazda MX5 έρχεται να συμπληρώσει το καλοζυγισμένο πλαίσιο, και να χαρίσει στην οδήγηση αμεσότητα, στιβαρότητα και άνεση στα μεγάλα ταξίδια. Ποτέ άλλοτε το Mazda MX5 δεν είχε τόσο ολοκληρωμένη ανάρτηση: είναι αποτέλεσμα των αλλεπάλληλων δοκιμών, στις οποίες οδηγήθηκαν οι μηχανικοί από το πάθος τους για την τελειότητα και τον απόλυτο έλεγχο.

Σύστημα διεύθυνσης


     Το τιμόνι του Mazda MX5 ήταν πάντα ένα εργαλείο ακρίβειας στα χέρια του οδηγού και εκτελούσε κατά γράμμα τις εντολές του. Έχοντας ως βάση το πολύ άμεσο σύστημα διεύθυνσης του Mazda MX5 2ης γενιάς, με την υδραυλικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα και με εξελίξεις σε τομείς σχετικούς με τη στιβαρότητα και την αμεσότητα που θα πρέπει να χαρακτηρίζει ένα τέτοιο σύστημα, το Mazda MX5 έγινε ακόμα πιο αξιόπιστο και μοναδικό.